نکاتی پیرامون تغییر نحوه محاسبه از خودکار به دستی فقط برای شیت مشخص
اکسل از طریق تب Formulas و گزینه Calculation Options نحوه محاسبات را به صورت دستی انجام میدهد اما مشکل اینجاست که با اینکار تمام شیت ها به حالت محاسبات دستی تغییر پیدا میکنند. حالا اگر بخواهیم تنها یک شیت اکسل را به حالت محاسبه دستی تغییردهیم و نحوه محاسبه در شیت ها اتوماتیک شود کافیست به روش زیر عمل کنیم:
ابتدا ر روی شیت مورد نظر راست کلیک میکنیم و از منویی که باز شده گزینه View Code را انتخاب میکنیم.
با اینکار وارد پنجره Visual Basic Editor میشویم. حالا در قسمت چپ گزینه EnableCalculation را پیدا میکنیم و مقدار آن را برابر با False قرار میدهیم
با اینکار فقط شیت مدنظر ما بصورت محاسبه دستی می شود و بقیه شیت ها بصورت محاسبه خودکار باقی می میمانند. حالا کافیست که هر بار که نیاز به آپدیت شدن محاسبات شیت داشتیم از تب Formulas گزینه Calculate Sheet راانتخاب کنیم. برای برگرداندن نحوه محاسبات شیت به حالت اتوماتیک هم کافیست دوباره گزینه EnableCalculation رابه مقدار True تغییردهیم.
درباره پوریا بغدادی: